utorak, 2. prosinca 2014.

6. Hvala - ta čarobna riječ koja mijenja tok naše energije

Što sam više čitala na temu zahvalnosti, shvatila sam da je sve manje upotrebljavamo u svakodnevnoj komunikaciji sa drugim ljudima, a ništa nije bolja situacija ni kada se zahvaljujemo na svim blagodatima koje nam je naš Stvoritelj podario. Zato nije zgoreg podsjetiti se nekih činjenica na temu zahvalnosti, kako nam ona može obogatiti život i kako nam može pomoći u našem ličnom i duhovnom razvoju. Da ne spominjemo važnost zahvale u bontonu. 
Sinoć sam doživjela veoma neobičnu situaciju kada je moja djevojčica u igri oborila i razbila veliko ogledalo, a njoj HVALA Bogu nije ništa bilo. Kasnije, nakon što sam joj uradila reiki tretman da se smiri, zaspala je, a ja sam se posvetila razmišljanju o tome koliko zapravo zahvaljujemo i da li imamo običaj zahvaliti na malim i jednostavnim stvarima ili nam se one podrazumijevaju? Dok sam radila sebi reiki, u trenutku kada sam iskreno zahvalila Bogu što nas je sačuvao tragedije, osjetila sam nešto nevjerovatno. Kroz moje tijelo se raširio predivan osjećaj zahvalnosti, počela sam da se smijem od sreće i naglas da izgovaram "hvala Ti, hvala!", a sa svakim "Hvala Ti", moje srce je ispunjavala zahvalnost koje je u tim trenucima obuhvatala svaku sitnicu u mom životu, kao i one krupne stvari, a energija je promijenila svoj tok, mijenjajući i emocije od stanja šoka do stanja potpune sreće i mira. Shvatila sam da zahvalnost ima i magično dejstvo: jednostavno privlači još više stvari na kojima trebamo biti zahvalni! Zar to nije prekrasan dar od našeg Gospodara? 
Koliko je zahvalnost bitna govori i činjenica da se mnogo spominje u vjerskim knjigama. U Kur'anu je zahvalnost (šukr) spomenuta na čak 75 mjesta u različitim oblicima, nekada u smislu stroge naredbe, a nekada nas Gospodar podstiče da radimo dobra djela kako bismo bili zahvalni. U ovom postu se neću baviti vjerskim aspektom zahvalnosti, ona se jednostavno podrazumijeva, ali ću pokušati da istaknem koliko je zahvalnost blagodarna za našu ličnost i naše zdravlje općenito. 
Kada se zahvalimo, bilo Bogu ili drugim ljudima, otpuštamo stare programe i pokazujemo da imamo povjerenja u život. Kada kažemo "hvala" na učinjenoj usluzi pokazujemo da poštujemo tuđu dobru namjeru. Samo "hvala" je dovoljno, čak i da ne kažemo ništa više, a pogotovo ne bismo trebali dodati često upotrijebljen veznik "ali", poput "hvala, ali nije trebalo". Zašto nije trebalo? Zašto bi uskratili nekome dobar osjećaj jer je za vas učinio nešto, a sebi omogućili također dobar osjećaj jer ste važni nekome?  
Jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji se svakodnevno zahvaljuju uživaju brojne blagodati, bilo psihičke ili fizičke u odnosu na one koji osjećaj zahvalnosti nemaju niti ga njeguju. Manje osjećaju bol, imaju niži tlak, više brinu o zdravom načinu života, optimističniji su i pozitivnije gledaju na budućnost. Također, spremniji su pomoći drugima jer ih zahvalnost vodi, znaju da neće ostati uskraćeni za dobro koje zahvalnost donosi. Zahvalni ljudi su generalno sretniji i zadovoljniji i nisu usamljeni. Ovo sve pokazuje da je zahvalnost u svojoj suštini društvena emocija. Ona je afirmacija dobrote. 
Sigurna sam da i vi imate u sebi snažan osjećaj zahvalnosti za ono što imate, ne samo u materijalnom smislu. Uvijek se lijepo prisjetiti stvari na kojima trebamo zahvaljivati, pa predlažem da svako od vas napravi svoju listu zahvale. Potrudite se ne izostaviti ni najmanju sitnicu i iznenadit ćete se kako će ta lista pokrenuti brojne pozitivne procese jer te sitnice obično i ne primjećujemo, podrazumijevamo ih pa se obično na njima i ne zahvaljujemo. Lista zahvale mijenja naš način razmišljanja, a samim tim mijenja i tok naše energije. Sjetite se: hvala je magična riječ! 




 

1 komentar: