petak, 20. listopada 2017.

44. Dajte izazovima novi okvir da biste ih lakše savladali

Volim izazove! One životne, umjesto izazova na društvenim mrežama. Svaki izazov me podsjeća da nismo slučajno na ovom svijetu i da je svaki dan, svaki zadatak koji se postavi pred nas, još jedna prilika da da se popnemo stepenicu više.
I nije čudo što se i u svetim knjigama izazovi spominju po dobru. Obećano nam je mnogo toga lijepog, ako se strpimo, ako naučimo kako prevladati izazove bez očaja, ako prođemo još jednu prepreku.

Život može biti podržavajuć, ali i strog učitelj. Sigurna sam da su vam poznate situacije kada imate osjećaj da ponovo prolazite kroz isto. Promijenili ste posao i nakon mjesec dana shvatili da je šef isti diktator kao i onaj prije njega. Da su kolege jednako "dobronamjerni" kao i kolege sa prošlog posla.
Upoznali ste novog partnera i taman kad ste pomislili "on je onaj pravi!", a on (vam) radi iste stvari kao i bivši.

Logično, pitate se kako je to moguće? Da li vam na čelu piše da su u vaš život dobrodošli ljudi koji će vas na neki način povrijediti, obezvrijediti itd? Da li se to dešava samo vama i zašto vama?
Sigurna sam da je 99% vas koji čitate ovaj text, barem jednom u životu je sebi postavilo ovo pitanje: zašto baš meni?

Tadaaa, odgovor je jednostavan: PONAVLJANJE LEKCIJE! 
Jednom u životu je pred vas došao izazov kroz partnera, lekcija koju ste trebali naučiti, niste položili, pa vam je život dao još jednu šansu. I još jednu. Pa još jednu. I šanse će vam dolaziti dok god ne dobijete prolaznu ocjenu. Tek tako!

Ima li pomoći? Naravno da ima!
Mogu napisati barem deset postova na temu "Kako dobiti čistu peticu iz lekcija koje nam servira život!". Danas ću vam otkriti jednu tehniku. A po ostale dođite na jedan od mojih treninga koji imaju zadatak dovesti vas do zone izvrsnosti!😉

Jedna od divnih tehnika koju prvu potegnem kada naiđem na neki izazov jeste reframing- stavljanje novog okvira oko neke (neželjene) situacije. Osim što stavim novi okvir, pogledam kakvo značenje za mene ima ta situacija, kao i u kom kontekstu bi određena situacija bila korisna. Veoma zanimljiva i kreativna tehnika!A najbolje radi na primjeru!

Recimo, primjer iz poslovne svakodnevnice: Osjećate da ste pod stalnim pritiskom, stres je odavno prešao u crveno, anksiozni ste, a šef nema namjeru popustiti i svakodnevno vam na pleća tovari nove zadatke. Ostaje vam vrlo malo vremena za privatni život, ne sjećate se kada ste pročitali knjigu i o dešavanjima u svijetu znate samo iz naslova koje pročitate "u letu".

Onda se pojavim ja i pitam vas (da, da pitam! Jer ja sam coach i moj zadatak je postavljati pitanja, a ne dijeliti savjete!): Da li ima nešto dobro u toj situaciji?
- Kakvo crno dobro!? - odgovarate kao iz topa- Šta može u ovome biti dobro!?
O, da, itekako može! Pa vas pitam u kom kontekstu bi ova situacija za vas mogla biti korisna? Nakon što malo razmislite, odgovori mogu biti:
- Hmm, pa kada razmislim, ja izvrsno obavljam svoj posao!
- Moj šef mi vjeruje i zato mi povjerava puno više zadataka.
- Zbog toga što često radim prekovremeno dobijem bonus na platu.
- Vrijeme koje imam na raspolaganju za svoju porodicu provodim kvalitetno!
- Zato jer ne stižem čitati novine i portale, osjećam se bolje i sretnije.
- To što se osjećam anksiozno, obezvrijeđeno i sa manjkom samopouzdanja znači da je vrijeme da ponovo preispitam šta mi je u životu zaista važno!
- ...

Listu odgovora dopunite sami. Reframing je primjenjiv na svaku situaciju u životu, na sve što vas muči i što biste voljeli učiniti lakšim. Funkcija reframinga i jeste u tome da vam da trenutno olakšanje i pomogne izgraditi most ka zadovoljavajućem rješenju koje će vas učiniti sretnima.

Pišite mi na azra.bekic@growcentar.com kako vi pravite okvir za svoje izazove. Rado ću vam pomoći u kreiranju!

Voli vas Azra

Nema komentara:

Objavi komentar